Catena deltar i obligation via SFF om totalt 234 Mkr

2017-01-18 kl. 08:45

Catena har idag via SFF, Svensk FastighetsFinansiering AB, lånat 170 Mkr under lån nr 106. Lånet löper till 2020-04-20 med en fast årlig nominell ränta om 1,42 procent. Den effektiva räntan i emissionen har fastställts till 1,045 procent.  Härutöver har Catena lånat 64 Mkr i FRN lån nr 105 med en löptid till 2020-03-09. Lånet löper med en rörlig ränta om tre månaders Stibor plus 1 procent och den effektiva marginalen har fastställts till 1,1 procent. Swedbank har agerat emissionsinstitut i båda fallen. Som säkerhet för ovanstående obligationer är, den av Catena nyligen förvärvade, terminalen Stockholm Drivremmen 1.

SFF ägs tillsammans med Diös, Fabege, Platzer och Wihlborgs. Mer information om SFF finns på www.svenskfastighetsfinansiering.se.

”Vi är glada för att investerarna ser Catena och dess fastigheter som en god investering och vi ser SFF som ett bra sätt att bredda basen för bolagets upplåning”, säger VD Gustaf Hermelin i en kommentar.

Gustaf Hermelin, VD                                     Peter Andersson, CFO

Tel. 070-560 00 00                                       Tel. 073-070 22 44

gustaf.hermelin@catenafastigheter.se         peter.andersson@catenafastigheter.se

När du valt ”skicka” får du en länk per e-post där du bekräftar din e-postadress och valt prenumeration för aktivering.