Catena bygger ut fastighet i Rosersberg

En tillbyggnad om 7 500 kvm kommer att ske på en av Catenas befintliga logistik-anläggningar i Rosersberg, Sigtuna kommun.

2019-06-18 kl. 10:00

Catena investerar totalt 65 mkr i fastigheten Rosersberg 11:81 som byggs ut med 7 500 kvm. På så sätt skapas ytterligare lager- och logistikyta för tredjepartslogistikföretaget Speed Logistics som är hyresgäst. Efter investeringen som även innefattar modernisering av befintliga lokaler så rymmer fastigheten drygt 30 000 kvm.

- Vi på Catena är glada att fortsätta vårt redan framgångsrika samarbete med Speed Logistics och på bästa sätt kunna bidra till deras flexibla lager- och distributionslösningar, säger Catenas Regionchef i Stockholm Maths Carreman.

- Tillbyggnaden tillsammans med Catena i Rosersberg ger Speed möjligheten att erbjuda fler kunder moderna 3PL- och e-handelslösningar i ett strategiskt läge i Stockholmregionen, säger Björn Tallén, VD på Speed Logistics i Stockholm AB.

Hyresavtalet har förlängts till 2030 i samband med om- och tillbyggnaden som ska stå klar under våren 2020.

Benny Thögersen, VD

Maths Carreman, Regionchef Stockholm