Catena återkallar budet på Klockarbäcken

2017-11-09 kl. 17:30

Catena AB (publ) (Catena) offentliggjorde den 2 oktober 2017 ett erbjudande till aktieägarna i Klockarbäcken Property Investment AB (publ) (Klockarbäcken) om att förvärva samtliga aktier utgivna av Klockarbäcken (”Erbjudandet”). Genom pressmeddelande den 18 oktober 2017 förlängde Catena acceptperioden för Erbjudandet.

Catena har nu beslutat att återkalla erbjudandet om att förvärva samtliga aktier i Klockarbäcken. Anledningen är att samtliga de fullföljdsvillkor som Catena uppställt för erbjudandet inte uppfyllts vid den förlängda acceptfristens utgång.

Benny Thögersen, VD, Tel. 0706-60 83 50, benny.thogersen@catenafastigheter.se

Peter Andersson, vVD, CFO, Tel. 0730-70 22 44, peter.andersson@catenafastigheter.se

Prenumerera på rapporter och nyheter från Catena

Benny Thögersen