Catena bygger nytt i Katrineholm till PostNord

Catena uppför en ny, effektiv logistikanläggning i anslutning till Katrineholm logistikcentrum för uthyrning till PostNord.

2019-04-03 kl. 15:00

Nyproduktionen omfattar en anläggning om cirka 2 000 kvadratmeter med tillhörande kontorsytor samt uppställnings- och rangerytor. Byggnationen sker på Catenas fastighet Sothönan 3 som ligger invid Katrineholms logistikcentrum, en modern nod och ett utmärkt läge för godsflöden där bland annat järnvägs- och lastbilsgods kan hanteras effektivt.

- Vi är mycket glada att vi på ytterligare ett av Catenas strategiska logistiklägen får förtroendet att fördjupa vårt redan framgångsrika samarbete med PostNord. Platsen och förutsättningarna är optimala för deras verksamhet och behov, säger Catenas Regionchef Maths Carreman.

PostNord erbjuder kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden och hanterar även postservice till privatpersoner och företag i Sverige och Danmark. Årligen levererar PostNord mer än 170 miljoner paket till Nordens 25 miljoner invånare och två miljoner företag.

- De e-handlade paketen blir fler samtidigt som breven blir färre och PostNord ser ständigt över hur vi arbetar för att möta nya behov och förväntningar hos våra kunder. Vi ser vi fram emot att samarbeta med Catena kring nya mer ändamålsenliga lokaler i Katrineholm, säger Agnes Karlsson, regionchef PostNord.

Byggstart sker efter sommaren 2019 och hyresavtalet sträcker sig över 10 år.

Maths Carreman, Regionchef Stockholm
maths.carreman@catenafastigheter.se

Prenumerera på rapporter och nyheter från Catena

Benny Thögersen